ESSENCIAL, PRIMERA GUIA DE VIATGES EN CATALÀ


Cossetània Edicions ha presentat aquest mes de maig, els quatre primers títols de la nova col·lecció titulada "Essencial", la única de guies de viatge en català. Les ciutat escollides per aquests quatre primers lliurament son: París, Londres, Roma i Nova York. Segons informa la mateixa editorial, el gerent de Cossetània Edicions, Jordi Ferré, explica que “l’editorial té una àmplia experiència en la publicació de guies d’excursionisme i estratègicament té molt de sentit iniciar una col·lecció de guies de turisme en català, quan a més a més ningú en publica.”


També explica que per seleccionar quin tipus de guies configuraria la col·lecció de Cossetània “es va fer un minuciós rastreig a les fires de Frankfurt i Londres de les diferents empreses del món que editen guies. Nosaltres vam fer la recerca a partir de les condicions següents: que la col·lecció que s’escollís no es publiqués en castellà, que les guies fossin completes però no excessivament extenses, que fossin a tot color i vistoses, que es poguessin vendre a un preu competitiu, que fossin manejables, que la col·lecció tingués una llista prou àmplia de títols i que fos rigorosa i s’actualitzés sovint.”


Al final es va optar per la col·lecció Essencial de la qual n’és autor AA Publishing, una empresa amb molt de prestigi dins el món de les guies de turisme que depen de The Automobile Association, que ve a ser l’Automòbil Club del Regne Unit. Les guies són a tot color, tenen 192 pàgines i es venen a un preu de 12,50 euros.


De moment es publiquen els quatre títols esmentats, però l’editorial té la intenció d’ampliar la col·lecció cada any amb entre dos i quatre títols i que es pugui configurar una col·lecció d’entre 20 i 25 títols, els quals s’actualitzaran cada aproximadament tres anys, de manera que les guies incorporin totes les novetats de cada ciutat o zona a la que es dediquen. De cara al 2011, es va anunciar la publicació de les guies d’Escòcia i Florència i la Toscana.


La mateixa editorial ha realitzat un disseny personalitzat de les cobertes amb l’objectiu de fer-les peculiars i vistoses. El dissenyador d'aquestes cobertes,  Marc Volpini, explica sobre el mateix que: “Vam voler fugir d’una fotografia,  però a la vegada volíem que la guia reflectís l’essència de la ciutat a la que és dedica i per això reproduïm un dibuix d’un dels elements més característics”.

Article 236
Josep Maria Solé - "Vols llegir?" - Ràdio Nova

Comentaris