RELATS CURTS: ESTIMA'M

UN RELAT ORIGINAL DE LALE MUR
Et vaig conèixer una tarda de l’hivern. Et vaig perdre un matí de l’estiu. Un estiu calorós i sufocant. Encara me’n recordo del dia quan vas anar-te’n sense mirar enrere. Vas anar-te’n molt lentament i amb molta elegància. Jo vaig quedar allí sola, perduda, mirant-te amb els ulls mullats i mortificats, amb el cor sufocat del xafogor i de l’anhel pel nostre amor.

Abans m’agradava l’estiu i el sol brillant. Però ara ja no. No perquè et vaig perdre a l’estiu, sinó perquè no he tornat a trobar a mi mateixa. No sóc gens igual com era abans.Encara estic perduda entre la tardor i l’hivern buscant-te a tu i a mi mateixa cada hora, cada minut, cada segon.

Jo era una petita óssa polar, i tu un bon tros de gel. Sempre estaves allà quan et necessitava. Molt a prop meu per ajudar-me a caçar o descansar. Ara no sé que sóc ni cap a on vaig; passo la vida nedant sense parar, sense saber quan arribaré al meu lloc preferit. Ja no sóc forta ni grossa. No menjo bé; Sóc feble i flaca.

Et vaig conèixer quan vaig néixer; et vaig perdre just abans de morir.

*Dedicat als óssos polars que estan al perill d’extinció a causa de l’escalfament global. L’escalfament global fon cada vegada més el gel de l’Àrtic i per tan redueix les oportunitats de caça dels óssos polars, segons biòlegs. Els óssos polars han de nedar més distàncies per arribar al  terra i per això perden massa greix del seu cos, quan el gel marí flotant es torna cada vegada més curt. Els óssos es posen més vulnerables i moren més aviat. No cal dir que cadascú ha de pensar en medi ambient cada dia.

© Lale Mur

ESCOLTA EL RELAT


Ir a descargar

PRESENTACIÓ "RELATS CURTS"
Lale Mur és una jove blocaire nascuda a Azerbaiján. Viu a Catalunya des de fa dos anys. Actualment es estudiant, fent un doctorat sobre dret internacional, i alhora treballa en el sector privat. Sent fascinació per la llengua catalana i ara  té el repte d'escriure un relat diari des del seu bloc, per espai d'un any. Des de l'1 d'octubre d'aquest 2010 fins l'1 d'octubre del 2011. Un objectiu que fins el moment ha complert. Segons explica en el seu espai, el relats seran només en català, alguns autobiogràfica, basats en fets reals. Cada relat va acompanyat d'un missatge, una cançó i una imatge, i li agradaria molt rebre els teus comentaris i crítiques. 

Lale Mur es va posar en contacte amb el "Vols llegir?", arrel de la convocatòria que el bloc i el programa de ràdio va posar en marxa aquest estiu, per rebre relats curts escrits per autors novells. I serveix aquesta presentació per l'estrena d'aquesta nova secció del bloc i retornar el gènere del relat curt en el nostres espai radiofònic, i que la temporada passada vam posar en sintonia amb els relats, entre d'altres autors, de Joan Pinyol, Pep Elias, Anna Maria Diaz, Mireia Rubio i el propi editor del "Vols llegir?", Josep Maria Solé. Relats que recuperarem per aquest espai, desprès de prendre la decisió de tancar el bloc que fins el moment hem mantingut obert amb un altre servidor. Així, totes les setmanes i principalment els caps de setmana, incorporarem un nou relat, per ser llegir de manera breu. I aquest, de l'autora Lale Mur, ens ha servit per estrenar. 

Relat original: Lale Mur (bloc personal: lalushrelats.blogspot.com) 
Veu: Esmeralda Morreres
Article 315 - Josep Maria Solé - "Vols llegir?" - Ràdio Nova

Comentaris