GRUP 62 POSA EN MARXA LA IMPRESSIÓ PER ENCÀRREC


ACTUALITAT
El grup editorial líder a Catalunya, el Grup 62, llança un catàleg d'un centenar de títols descatalogats amb el format "print on demand", impressió per encàrrec. Els 20 dies d'espera entre l'encàrrec del llibre i el lliurament és el punt feble d'aquest sistema.  Ho hem llegit al digital de La Vanguardia, en l'article que signa Josep Massot i publicat el dilluns 1 de juny de 2011. 

Massot ens explica que: "...El Grup 62 és la primera gran editorial que ha decidit, apostant de manera clara per les noves tecnologies i després de la seva experiència amb l'e-book, llançar ara una campanya per instaurar la impressió per encàrrec ( print on demand ). Comença posant a disposiciódels lectors un catàleg d'un centenar de títols actualment no disponibles i manté les llibreries tradicionals com a part de la cadena del llibre. Va assajar l'experiència amb els títols esgotats de les obres completes de Josep Pla i ara posa una altra vegada al mercat obres de Perucho , Ferran Torrent , Joan Brossa, Kurt Vonnegut , Miquel Bauçà , Georges Simenon o F . Scott Fitzgerald . La impressió per encàrrec ( IPE ) permet que un lector, interessat en un dels títols inclosos en el catàleg, encarregui el llibre mitjançant una de les 20 llibreries adherides o mitjançant el web del grup i el reculli en un termini màxim de vint dies. Aquestes tres setmanes d'espera és un dels punts febles de la iniciativa, ja que els lectors s'han acostumat al lliurament immediat. Esther Pujol , directora editorial del Grup 62, creu que a la llarga aquest termini s'anirà escurçant. El preu serà el mateix que l'edició convencional. Per ajustar costos, la coberta serà més senzilla: blanca, a la manera de Gallimard o Plon , amb una franja de colors que distingirà cadascun dels 18 segells que formen el grup.

La iniciativa del Grup 62 és la primera, doncs, que aposta amb força pel llibre literari i busca noves sortides al llibre en un moment de dificultats. "El sector editorial -comenta Esther Pujol - no s'escapa de la crisi estructural i aquest any l'hem patit de manera especialment acusada perquè hem perdut dies de venda habitualment forts per la coincidència de Sant Jordi amb la Setmana Santa . S'ha vist a més que els llibres més venuts ( Hessel i Espinosa) són barats. L'única notícia positiva és que no hi ha cap fenomen editorial que concentri les vendes d'uns quants autors i així augmenten les oportunitats de venda d'un nombre major de títols". Com a experiències en altres països esmenta Random House als Estats Units i Faber and Faber a Anglaterra , que utilitzen la impressió per encàrrec per rescatar títols dels seus fons.

Article 445 - J. M. Solé - "Vols llegir?" - Ràdio Nova

Comentaris